20 mai 2020 Publicat de admin

„Recalibrarea” nevoii de locuire: confort sporit, suprafețe mai mari, spațiu exterior și facilități în proximitate

Pe fondul crizei din domeniul sanitar, este de așteptat ca o schimbare de perspectivă să aibă loc nu doar în rândul potențialilor cumpărători, ci și în rândul celor care au deja o locuință.

Cum va fi influențată piața rezidențială autohtonă de epidemia de COVID-19? Iată tema unei conferințe organizate de Cushman & Wakefield Echinox și firma de avocatură Dentons Romania. Una dintre concluziile evenimentului a fost că nevoia de locuire a românilor va suferi, în mod evident, o „recalibrare” în perioada următoare. Pe termen mediu și lung, modificările vor fi, însă, (și) pozitive.

„Acasă” va conta mai mult

Potrivit lui Alex Skouras, Managing Partner al companiei dezvoltatoare Alesonor, actuala pandemie constituie un factor catalizator în măsură să accelereze anumite tendințe latente existente în piață. În opinia sa, casele, orașele, comunitățile vor fi „redesenate” pentru a face față noii situații, mai ales acolo unde există o densitate ridicată a populației – așa cum s-a întâmplat, spre exemplu, după epidemia de gripă spaniolă.

Ovidiu Sandor, CEO al companiei Mulberry Development, este de părere că, în actualul context de piață, românii vor acorda, în mod natural, mai multă atenție locuinței. Astfel, îmbunătățirea gradului de confort locativ are potențialul de a atrage o bună parte din resursele orientate până acum către asigurarea unei „imagini” favorabile în societate (prin achiziții în domeniul auto, fashion etc.). „O bună parte din acei bani vor fi mutați spre locuire”, spune Șandor.

„Faptul că stăm mai mult acasă înseamnă că acest spațiu devine mai important.”

Alex Skouras, Managing Partner Alesonor

Locuințele cu mai multe camere, mai atractive

Bineînțeles că actuala situație de piață va avea un impact și în ceea ce privește preferințele cumpărătorilor de locuințe. Pe fondul tendinței de a lucra de acasă (care se va menține, într-o anumită măsură, și în perioada următoare), Bogdan Papandopol, Partner & Head of Real Estate în cadrul Dentons Romania, se așteaptă la o creștere a cererii pentru spații locative mai ample. Astfel, un tânăr care avea în vedere achiziția unui studio se poate reorienta spre un apartament cu două camere, pentru a-și putea amenaja acasă un birou; din rațiuni similare, o familie poate opta pentru un apartament cu trei camere, în detrimentul unuia cu două. Ovidiu Șandor este de părere că, la aceeași suprafață locativă, apartamentele compartimentate în mai multe camere vor avea de câștigat, acestea oferind membrilor familiei mai multă intimitate, în situațiile în care trebuie să se implice în activități diferite.

Focus pe spațiile exterioare

Totodată, Șandor este de părere că „tot ce înseamnă spațiu exterior va începe să însemne mai mult decât până acum”. Pe segmentul apartamentelor, aceasta se va traduce printr-o atenție sporită acordată teraselor și balcoanelor.

Pe segmentul caselor și vilelor, o tendință observată deja de către Alesonor este interesul pentru achiziția unor unități complet finalizate, în care să se poată muta cât mai repede. „Vor să se mute mâine. Văd grădina și vor să se mute rapid”, arată Alex Skouras. Spre comparație, înainte de situația actuală, existau destui clienți care doreau să se ocupe ei înșiși de finisarea proprietății achiziționate, chiar dacă aceasta putea dura mai mult. Pe lângă grădină, existența unui teren de sport reprezintă un important avantaj.

„Ne așteptăm ca noile proiecte rezidențiale să fie și mai confortabile, și mai primitoare.”

Cristi Moga, Head of Research Cushman & Wakefield Echinox

Parcuri și retail stradal

Nu în ultimul rând, arată Șandor, factorul localizare și facilitățile disponibile în proximitatea locuinței vor avea o și mai mare „greutate” în ochii cumpărătorilor, pentru a reduce timpul alocat deplasărilor. Astfel, accesul facil către zonele publice exterioare, de tipul parcurilor, va fi un important avantaj, în vreme ce retailul stradal va avea de câștigat, în detrimentul magazinelor amplasate în malluri.

Și Beatrice Dumitrașcu, VP Residential Sales în cadrul One United Properties, consideră că măsurile de distanțare socială vor duce la o cerere sporită pentru locuințe cu suprafețe mai generoase, cu grădini, cu facilități și spații comerciale în proximitate. În opinia sa, criteriile de achiziție luate în calcul de către potențialii cumpărători nu s-au schimbat notabil, însă ponderea acordată acestor criterii va fi diferită.

Sursa: imobiliare.ro

Agentia imobiliara ImoPuls – Toate anunturile imobiliare pe localitati si zone

Acest articol a fost scris de admin

Știri asemănătoare

COVID-19: Cum să investești în imobiliare când este ̶...

John D. Rockefeller spunea cu aproape 150 de ani în urmă o frază care l-a făcut faimos la vremea respectivă, preluată de la un alt mare investitor al vremurilor, Baronul de Rotschild: "Investește când e sâ...

mai multe detalii
Studiu Imobiliare.ro: 98% dintre proprietarii de imobile ...

Aproximativ 70% dintre cei care au o proprietate de vânzare sau de închiriat au declarat fie că au aplicat o reducere de preț, fie că au în vedere acest lucru. Un studiu efectuat de Imobiliare.ro în râ...

mai multe detalii
Piața rezidențială în primul trimestru din 2020: prețuril...

Datele statistice relevă că acest segment imobiliar s-a menținut pe o traiectorie ascedendentă în primul trimestru din 2020, în ciuda declanșării epidemiei de COVID-19. Potrivit celui mai recent raport d...

mai multe detalii